Nieuws

images/stories/articles.jpg Select a news topic from the list below, then select a news article to read.

Aanmelden als vrijwilliger

Het volbrengen van onze missie en doelstellingen slaagt alleen bij de inzet van vrijwilligers. ISACA Netherlands Chapter is van oudsher een vereniging voor en door haar leden en doordat wij jaarlijks groeien in ledenaantallen is het van groot belang om een goed werkende vrijwilligersorganisatie te hebben. Wij zoeken doorlopend leden die zich willen inzetten in een van de werkgroepen/commissies van ISACA Netherlands Chapter. Heb jij kennis en ervaring in een van onderstaande onderwerpen? Meld je dan aan!

<h2>{global:formtitle}</h2>
{error}
<!-- Do not remove this ID, it is used to identify the page so that the pagination script can work correctly -->
<fieldset class="form-horizontal formContainer" id="rsform_{global:formid}_page_0">
<div class="form-group rsform-block rsform-block-voornaam{Voornaam:errorClass}">
<label class="col-sm-3 control-label formControlLabel" data-toggle="tooltip" title="{Voornaam:description}" for="Voornaam">{Voornaam:caption}<strong class="formRequired">(*)</strong></label>
<div class="col-sm-6 formControls">
{Voornaam:body}
</div>
<div class="col-sm-3"><span class="formValidation">{Voornaam:validation}</span>
</div>
</div>
<div class="form-group rsform-block rsform-block-achternaam{Achternaam:errorClass}">
<label class="col-sm-3 control-label formControlLabel" data-toggle="tooltip" title="{Achternaam:description}" for="Achternaam">{Achternaam:caption}<strong class="formRequired">(*)</strong></label>
<div class="col-sm-6 formControls">
{Achternaam:body}
</div>
<div class="col-sm-3"><span class="formValidation">{Achternaam:validation}</span>
</div>
</div>
<div class="form-group rsform-block rsform-block-emailadres{Emailadres:errorClass}">
<label class="col-sm-3 control-label formControlLabel" data-toggle="tooltip" title="{Emailadres:description}" for="Emailadres">{Emailadres:caption}<strong class="formRequired">(*)</strong></label>
<div class="col-sm-6 formControls">
{Emailadres:body}
</div>
<div class="col-sm-3"><span class="formValidation">{Emailadres:validation}</span>
</div>
</div>
<div class="form-group rsform-block rsform-block-werkgroepen{Werkgroepen:errorClass}">
<label class="col-sm-3 control-label formControlLabel" data-toggle="tooltip" title="{Werkgroepen:description}" for="Werkgroepen">{Werkgroepen:caption}<strong class="formRequired">(*)</strong></label>
<div class="col-sm-6 formControls">
{Werkgroepen:body}
</div>
<div class="col-sm-3"><span class="formValidation">{Werkgroepen:validation}</span>
</div>
</div>
<div class="form-group rsform-block rsform-block-aanmelden{Aanmelden:errorClass}">
<label class="col-sm-3 control-label formControlLabel" data-toggle="tooltip" title="{Aanmelden:description}" for="Aanmelden">{Aanmelden:caption}</label>
<div class="col-sm-6 formControls">
{Aanmelden:body}
</div>
<div class="col-sm-3"><span class="formValidation">{Aanmelden:validation}</span>
</div>
</div>
</fieldset>

Heb jij een onderwerp waarvoor jij je wilt inzetten binnen ISACA maar staat deze er niet tussen? Meld je dan toch aan. Samen kijken we of jouw onderwerp tot uitvoering gebracht kan worden.

Voor eventuele vragen kun je contact opnemen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Direct aanmelding kan via het formulier.

Oproep vrijwilliger nieuwe Roundtable locatie Den Haag / Rotterdam

ISACA streeft naar het toevoegen van waarde aan leden. De Roundtables zijn daarin van groot belang om deze toegevoegde waarde te creëren. Het bereiken van onze Chapter leden met de Roundtables is een van de speerpunten. Jaarlijks is uitbreiding gepland met een locatie zo dicht mogelijk bij onze leden. Vanaf september is het doel om de uitbreiding naar Den Haag / Rotterdam te verwezenlijken. Hiervoor zoekt ISACA een vrijwilliger die, samen met een Norea vrijwilliger, deze Roundtables wil trekken.  

De locatie waar deze nieuwe roundtables gaan plaatsvinden is vd Valk Den Haag – Nootdorp in Nootdorp. Tegenover NS station Nootdorp en naast de snelweg. Het aantal deelnemers is nu geschat op 35. Op basis van het daadwerkelijk aantal aanmeldingen zal dit bijgesteld worden. Om inzicht te krijgen in het animo is het doel om in 2017 2 tot 3 roundtables te organiseren waarbij in september de eerste zal gaan plaatsvinden. De exacte data of vaste dag wordt nader bepaald. Bij voldoende animo en gedrevenheid zal deze voortgezet worden in 2018 met minimaal 5 roundtables per jaar (met een maximum van 9). Van belang is voldoende spreiding te behouden tussen de omliggende roundtables.  De basis opzet is gelijk aan de huidige roundtables:

  • Ontvangst om 18 uur met broodbuffet,
  •  Start bijeenkomst om 18:30 uur,
  • Einde bijeenkomst om 20:00 uur.

Wat ga je doen?

Voor de vrijwilliger is het belangrijkste dat je het leuk vindt om dergelijke events te organiseren en dat je het geen probleem vindt om onbekenden ‘koud’ te benaderen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig regelen van een spreker (onvoorziene omstandigheden daargelaten) en het treffen van de voorbereidingen met hem haar. Met de andere vrijwilligers en de betrokken bestuurslid kan informatie uitgewisseld worden over contactgegevens van sprekers, etc. Daarnaast kun je bouwen op tips die door leden worden aangereikt.

Nadat je een spreker hebt gevonden is het van belang om ca. 4 weken voor aanvang van de roundtable informatie over de spreker en het onderwerp te hebben gekregen en doorgegeven aan de nieuwsbriefredactie zodat dit geplaatst kan worden in de nieuwsbrief en website.  De laatste voorbereiding bestaat uit het voorhanden hebben van de hardkopie evaluatieformulieren en PE formulieren. De sjablonen worden aan jou hiervoor beschikbaar gesteld. De PE formulieren worden door jou ondertekend. Vanuit de backoffice ontvang je de presentielijst.

Tijdens de Roundtable draag je zorg dat de ruimte en buffet geregeld is zoals met de locatie afgesproken. Eventuele tekortkomingen worden via jou met de locatie opgelost. Daarnaast ontvang je de spreker en zorg je ervoor dat hij/zij zich kan voorbereiden en dat alle middelen werken. Tevens leg je de evaluatieformulieren klaar. Om 18:30 uur heet je iedereen welkom en kondig je de spreker aan. Direct bij aanvang zorg je ervoor dat de presentielijst rondgaat en getekend wordt en leg je alvast de PE formulieren klaar.  Na afloop bedank je iedereen en de spreker, hij/zij ontvangt tevens een presentje dat  vooraf al gereed stond. 

De dag (of enkele dagen daarna) zorg je ervoor dat de evaluatieformulieren en presentielijst digitaal of met de post aan de backoffice worden gestuurd.  

“Zo dat was me weer een topavondje en weer door naar de volgende..” 

Lijkt je dit wat? Stuur dan een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Training CSX foundation

Op dit moment is er nog geen training CSX Foundation gepland.

De training leidt op voor het CSX Foundation examen van ISACA international.

Doelgroep: De training is bedoeld voor de auditors van Chapter NL; met name die auditors die meer inzicht willen hebben in de technische aspecten van cyber security.

Data: Nader te bepalen.

Locatie: Nader te bepalen.

Trainers: Jeroen Visser, Maarten Albregts en Krijn Kalma.

Kosten: Nader te bepalen. 

                                                      

Aanmelden: Als u interesse heeft kunt u een mail sturen aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Het maximum aantal deelnemers is 10. De betaling geldt als definitieve aanmelding.