Agenda

  • 25-06-2019
    Website van partner Meer info / Inschrijven

    Voor de derde keer op rij organiseert Security Management, samen het bestuur van het ASIS International Benelux chapter, het jaarlijkse ASIS Security Management Congres 2019. Aan de hand van het thema $€CURIT¥ Excellence Matters – The real cost of inadequacy, gaan bestuurders en ‘practitioners’ de dialoog aan rond de centrale vraag: “Kunnen we ons slechte security eigenlijk wel veroorloven?”.

    Programma
    Een visionair programma met inspirerende sprekers zoals (Directeur bestuurlijke en politieke zaken bij VWS), (Managing Director Aon Cyber Solutions) en (Burgermeester Gemeente Breda). Er wordt ingegaan op casestudies, valkuilen en best practices.

    Daarnaast is er een sessieronde waarin diverse ‘hot topics’ aan bod komen zoals ‘Cybercrime’, ‘Digitalisering: kansen en bedreigingen voor onze samenleving!’ en ‘Fraude op de werkvloer’.

    ISACA NL Chapter leden ontvangen een korting van € 50,- op de reguliere toegangsprijs (€ 149,-) en betalen € 99,-.

    Subscribe

  • Op 26-06-2019
    7 x plaatsen (Gratis) Meer info / Inschrijven

    Cobit2019logo

    Onderwerp: COBIT 2019
    Spreker: drs. lec. Dirk Steuperaert - Universiteit Antwerpen, Universiteit Gent

    COBIT 2019; welke verschillen zijn er ten opzichte van COBIT 5?

    Tijdens deze sessie wordt hierop een heldere toelichting gegeven, aangevuld met de structuur en de inhoud van de vier huidige publicaties. Tot slot wordt dieper ingegaan op de COBIT 2019 Design Guide, het nieuwe gedeelte in COBIT waarmee organisaties een governance systeem op maat kunnen ontwerpen. Uiteraard blijft er voldoende tijd voor interactie en het stellen van vragen.

    Over Dirk Steuperaert: een ervaren consultant, coach en gewaardeerde trainer in IT-risicobeheer, IT-governance en alle COBIT 5 en vanaf nu COBIT 2019 gerelateerde zaken. Zijn missie is om zijn ervaring als consultant en zijn inzichten als onderzoeker in zijn rol als projectleider en één van de belangrijkste auteurs van COBIT 5 en COBIT 2019 publicaties van ISACA te gebruiken om iedereen die baat heeft COBIT te leren, te helpen en het in de praktijk op een zeer pragmatische manier toe te passen. 
    Gevestigd in België, maar reist de hele wereld over om les te geven, te raadplegen en te coachen. 

    woensdag 26 juni 2019
    Van der Valk Hotel Zwolle
    inloop: 18:00 uur met brood buffet
    aanvang: 18:30 uur tot ca 20:00 uur

  • Op 26-06-2019
    Website van partner Meer info / Inschrijven

    Cobit2019logo

    Workshop COBIT 2019

    Onderwerp: Workshop verschillen COBIT 2019 - COBIT 5
    Trainer: drs. lec. Dirk Steuperaert - Universiteit Antwerpen, Universiteit Gent

    COBIT 2019: welke verschillen zijn er ten opzichte van COBIT 5?

    Tijdens deze workshop wordt hierop een heldere toelichting gegeven, aangevuld met de structuur en de inhoud van de vier huidige publicaties. Er wordt dieper ingegaan op de COBIT 2019 Design Guide, het nieuwe gedeelte in COBIT waarmee organisaties een governance systeem op maat kunnen ontwerpen. Met name de toepassing en uitwerking van de Design Factors en Focus Areas zal daarbij aan de orde komen. Uiteraard blijft er voldoende tijd voor oefening, interactie en stellen van vragen.

    woensdag 26 juni 2019
    Van der Valk Hotel Zwolle
    inloop: 12:30 uur incl. lunch
    aanvang: 13:00 uur tot ca 16:00 uur

    kosten: € 199,- 
    PE: 4 punten  

     

    Over Dirk Steuperaert: een ervaren consultant, coach en gewaardeerde trainer in IT-risicobeheer, IT-governance en alle COBIT 5 en vanaf nu COBIT 2019 gerelateerde zaken. Zijn missie is om zijn ervaring als consultant en zijn inzichten als onderzoeker in zijn rol als projectleider en één van de belangrijkste auteurs van COBIT 5 en COBIT 2019 publicaties van ISACA te gebruiken om iedereen die baat heeft COBIT te leren, te helpen en het in de praktijk op een zeer pragmatische manier toe te passen. 
    Gevestigd in België, maar reist de hele wereld over om les te geven, te raadplegen en te coachen. 

  • 28-06-2019
    Website van partner Meer info / Inschrijven

    Symposium ter gelegenheid van het 30 jarig bestaan van de Post-Master opleiding IT-Auditing & Advisory.
    In 1989 is gestart met de opleiding IT-Auditing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Dit jaar bestaat de opleiding, die inmiddels IT-Auditing & Advisory heet, 30 jaar. Deze mijlpaal wordt gevierd tezamen met de alumni, docenten, studenten en overige belangstellenden.

    Op vrijdagmiddag 28 juni 2019 wordt het symposium ‘TRANSPARANTIE in TRANSFORMATIE' georganiseerd met als dagvoorzitter prof.dr. Egon Berghout EMITA CISA.

    Bijwonen van het symposium is kosteloos maar aanmelding is noodzakelijk i.v.m. PE-registratie (3 PE-uren).


    Programma en sprekers

    Inschrijven

  • 02-09-2019
    54 x plaatsen (Gratis) Meer info / Inschrijven

    Onderwerp: In control met Security Operations
    Sprekers: Tiennot van Dilst & Job Joosten

    De eerste Round Table na de zomerstop belooft een interactieve sessie te worden!

    Thema Tiennot van Dilst: 
    Er zijn talloze Security diensten en oplossingen op de markt. Nieuwe technologieën onder meer op basis van Machine Learning / AI ontwikkelen zich razend snel en betekenen een opmaat voor next generation Cyber Defense. Hoe verhouden deze zich t.o.v. van elkaar en hoe kunnen ze bijdragen om aan te tonen dat u in control bent?

    Tiennot van Dilst, CISSP, CEH, CIPP/e, is CTO bij Cert2Connect en spreekt in deze roundtable vanuit zijn lange werkervaring als onder meer Ethical Hacker, Security Officer en Risk & Compliance Consultant. Tiennot geeft zijn praktische visie over de invulling van deze ontwikkelingen en hoe u ze optimaal kunt inzetten binnen Security Operations voor Cyber & Cloud Security best practices.

    Thema Job Joosten: 
    Een succesvol Security Operation Center bouw je met de ingrediënten kennis, samenwerking, ervaring, processen en de juiste tools. Maar hoe toon je dat aan, hoe leg je processen en procedures vast en hoe maak je die meetbaar? Kernwoorden zijn Lean, Agile, Scrum en kiezen voor de juiste frameworks.

    Job Joosten (MSIT) is teammanager van het Cyber Defense Center van de Volksbank en is ervaren met het opbouwen en optimaliseren van Security Operation Centers in meerdere organisaties.

    Maandag 2 september 2019
    Van der Valk Hotel Breukelen
    inloop: 18:00 uur met brood buffet
    aanvang: 18:30 uur tot ca 20:00 uur

  • 16-09-2019
    20 x plaatsen (Gratis) Meer info / Inschrijven

    Onderwerp: What’s the impact of Artificial Intelligence for IT?
    Spreker: Martin Haagoort

    Er komt een stortvloed aan berichten over Artificial Intelligence over ons heen.
    Wat is de relevantie van Artificial Intelligence voor middelgrote ondernemingen?

    • Wat zijn de gevolgen vanuit een IT-perspectief?
    • Wat is de rol van Data Science en hoe verhoudt zich dat tot IT?
    • Hoe verhoudt AI zich tot ‘traditionele’ business intelligence?
    • Wat is een goede aanpak voor ontwikkeling van toepassingen in dit gebied?

    Tenslotte: Heeft u hier altijd specialisten voor nodig? Gaat u deze specialisten dan inhuren of werven?

    Tijdens deze sessie krijgt u tips over hoe u deze ontwikkelingen op waarde kunt schatten, wat dit op korte termijn betekent voor uw onderneming en waar u zich op moet richten.

    Martin Haagoort is Data Scientist en managing director van Intellerts.
    Intellerts is gespecialiseerd in Data Science, Artificial Intelligence en Big Data technologieën. Naast het ontwikkelen van oplossingen verzorgt Intellerts trainingen en opleidingen om organisaties te ondersteunen bij het ontwikkelen, implementeren en toepassen van Data Science en Artificial Intelligence.

    maandag 16 september 2019
    Van der Valk Hotel Eindhoven
    inloop: 18:00 uur met brood buffet
    aanvang: 18:30 uur tot ca 20:00 uur

     

  • Op 17-09-2019
    Website van partner Meer info / Inschrijven

    Op dinsdag 17 september 2019 vindt de jaarlijkse IT-auditorsdag plaats in Maitland/De Horst te Driebergen.

    Het programma staat in het teken van Digital Transformation en de bijdrage van IT-auditors aan de controle of assurance over de gedigitaliseerde dienstverlening.

    Op het programma staan presentaties over:
    - Robotics Process Automation (Zorg en Zekerheid/EY)
    - Audit Black Box met een business-case als praktijkvoorbeeld (PwC)
    - DEVOPS, Secure Software en Cloud Certification
    - Algorithm-Assurance en Privacy

    Uw dagvoorzitters zijn Barry Derksen (ISACA) en Irene Vettewinkel (NOREA).
    De bijeenkomst wordt besloten met een borrel en buffet en is goed voor 5 PE-punten.

    Registreer met vroegboekkorting voor 150,- (t/m 23 augustus) voor leden van NOREA/ISACA en PvIB, daarna geldt het volledige tarief van 175,-

    Inschrijven

  • Op 17-09-2019
    Website van partner Meer info / Inschrijven

    Op woensdag 9 oktober 2019 vindt het jaarlijkse PvIB Security Congres plaats. 

    Meer informatie volgt. 

    Informatie

  • 07-10-2019
    85 x plaatsen (Gratis) Meer info / Inschrijven

    Onderwerp: dataretentie onder de AVG
    Sprekers: panel namens de kennisgroep Privacy / GDPR 

    Omschrijving volgt.

    maandag 7 oktober 2019
    Van der Valk Hotel Breukelen
    inloop: 18:00 uur met brood buffet
    aanvang: 18:30 uur tot ca 20:00 uur

  • 07-10-2019
    50 x plaatsen (Gratis) Meer info / Inschrijven
    ISACA Nederland is een vereniging voor én door leden. Voor de komende jaren heeft het huidige bestuur een aantal ambiteuze doelen. Deze zijn tijdens de jaarlijkse ALV op hoofdlijnen gepresenteerd. Uw betrokkenheid bij ISACA zien we als een belangrijke succesfactor bij het halen van onze doelen.
    Daarom willen we regelmatig Ledenpanel bijeenkomsten gaan houden, waarin we: 
    - naar ideeën, suggesties en behoeftes vanuit de leden luisteren en daarover open discussieren;
    - plannen en ideeën vanuit het bestuur presenteren en vragen daarover beantwoorden

    Een Ledenpanel bijeenkomst wordt na een Round Table gehouden, afwisselend in Breukelen en Eindhoven. Voor deelname aan het Ledenpanel ontvangt u 2 PE-punten. Het Ledenpanel heeft geen vaste leden. U mag zo vaak deelnemen als u wilt, echter alleen ISACA-leden mogen deelnemen. Ideeën en suggesties kunnen gestuurd worden aan ledenpanel@isaca.nl. Ingebrachte onderwerpen worden aan het bestuur voorgelegd. Voorafgaand aan elke Ledenpanel bijeenkomst wordt de agenda met onderwerpen rondgemaild aan de aangemelde leden. 

10 75 events76306e522fec6b7c5ccf6f803b7c0a55